Monday, March 26, 2007

Siri Petua Jerawat : Siri 2

Petua kali ini menggunakan kulit timun.

Kupas kulit sebiji timun dan kemudian tumbuk hingga lumat. Bersihkan wajah terlebih dahulu dan lapkan wajah sehingga kering. Selepas itu, pupurkan kulit timun yang telah ditumbuk tadi pada jerawat yang terdapat di wajah anda.

Biarkan ia mengering selama 1/2 jam pada wajah sebelum dicuci dengan air bersih. Petua ini elok jika diamalkan pada setiap hari supaya jerawat yang tumbuh cepat mengering dan tidak meninggalkan bekas.

2 comments:

Norhayati said...

Waalaikumsalam geeky_gecko

InsyaAllah, saya akan terus postkan petua-petua kecantikan yang ada.

Betul, wanita perlu jaga kecantikan untuk diri mereka sendiri dan juga untuk suami (kpd yg sdh berumahtangga). Saya suka sangat lihat wanita cantik, kemas dan yakin. Sebab tu sy wujudkan blog ni. Semoga kita semua dpt berkongsi rahsia 'cantik' masing2. ;)

Anonymous said...

I blog frequently and I seriously appreciate your content.
This great article has truly peaked my interest. I'm going to bookmark your blog and keep checking for new information about once per week. I opted in for your RSS feed as well.

Also visit my web page ... acoustic guitar chords for beginners

Parut Jerawat Jenis Hitam (PIH)

Siapa ada parut jerawat jenis hitam (PIH), kalau korang tak baca posting ini..korang akan menyesal dengan beribu-ribu lemon  penyesalan...ta...