Thursday, March 22, 2007

Mencerahkan Kulit Badan

Ini ada satu scrub asli yang boleh digunakan untuk mencerahkan kulit badan. Caranya :

Goreng beras tanpa minyak sehingga agak keperangan. Kemudian kisarkan ia sehingga halus. Pastikan ia benar-benar halus kerana jika kasar, ia akan menyakitkan kulit anda apabila digosokkan pada badan nanti.

Campurkan beras yang dikisar tadi dengan sedikit air (ingat, sedikit sahaja). Kemudian gosokkan ia pada seluruh kulit badan. Beras ini tidak perlu dibiarkan mengering pada kulit, cukuplah sekadar dijadikan scrub.

Lakukan scrubbing ini 3 kali seminggu. Scrub beras ini bukan sahaja akan mencerahkan kulit badan anda, malahan ia akan menjadikan kulit anda lembut, berseri bak bayi
(chewahhh...)

8 comments:

Intan Amran said...

menarik..kalau beras perang yg sedia ada tu boleh ker?

Norhayati said...

Intan, sebaiknya beras pulut yg putih tu..tapi any beras pun boleh ni if kita ckp bab-bab cerahkan/putihkan kulit

my timeline said...

kalau saya buat byk2 pastu simpan sebagai stok sbb saya ddk kolej. bolehkan ?

Norhayati said...

my timeline,

itu la yg akak buat. goreng bnyk2 pastu simpan dalam bekas. mudah dan jimat!

siti rahmah said...

buat hari2 boleh tak?

yong billy said...

Berkesan ke?

yong billy said...

Berkesan ke?

Mazni said...

Macam bedak sejuk saja kan.

Nak senang makan produk kecantikan kulit shaklee

Tapi kena keluar modal sikit lah.

Cara sis ni jimat